O gminnych autobusach

Publikujemy list jednego z mieszkańców naszej gminy, który korzysta z transportu autobusowego.

"Bardzo to dobrze, że gminne autobusy niskopodłogowe wyposażone są również w funkcję przyklęku, dzięki której kierowca jest w stanie obniżyć prawą stronę autobusu o kilka centymetrów, zmniejszając różnicę poziomów między progiem wejścia do autobusu, a krawężnikiem.
Budowa i eksploatacja niskopodłogowych z "przyklękiem" to sukces, który jednak traci na wartości, gdy Pan kierowca zatrzymuje pojazd (jego drzwi "środkowe") na nowoczesnym przystanku z wysokim krawężnikiem w odległości np: 50 cm. Wtedy pasażerowie niższego wzrostu, rodzice z wózkami, inwalidzi na wózkach = wysiadając i tak muszą schodzić na jezdnię, zrobić dwa kroki i pokonać wysoki krawężnik, aby wejść na chodnik.
Biorąc pod uwagę fakt braku kierowców w firmach i plany zatrudniania osób spoza Poznania, Wielkopolski, a nawet spoza kraju kieruję pytanie:
Czy w niskopodłogowych autobusach jest/ będzie wspomaganie pracy kierowcy w postaci czujnika odległości z sygnałem dźwiękowym "drugich" drzwi od wysokiego krawężnika na przystanku? Może już przyciski dzwonków w miejscu dla wózków pełnią również i tę funkcję? A MOŻE KAMERY?
Czy przewiduje się montaż czujników podobnych do czujników cofania/ odległości, które ułatwią prawidłowy dojazd busa do przystanku i umożliwią otwarcie w/w drzwi dopiero, gdy odległość wyniesie np.15 cm?
Sądzę, że Stowarzyszenie ROKTAR z Tarnowa Podgórnego byłoby też tym zainteresowane.
Z szacunkiem

Pytania przekażemy do Urzędu Gminy Tarnowo Podgórne. Gdy otrzymamy odpowiedzi opublikujemy je.

Agnieszka Wilczyńska

O gminnych autobusach
Kategoria: